Läsning i förkylningstider

En hel del läsning har jag hunnit med den sista tiden. Några större läsupplevelser har jag dock inte haft. Längtar efter en berättelse som griper tag i mig och som berör. Tror att jag ska kolla in biografihyllan på biblioteket vid nästa besök.

En bok som jag dock gillar är : Jag ska egentligen inte arbeta här: En berättelse om hur det är att arbeta inom äldreomsorgen skildrat av nittonåriga Sara. Hon drömmer om att jobba som skådespelare. I boken får man följa hur hon mognar och om äldreomsorgens vardag och strukturer.

Den svarta löparen: En pusseldeckare som utspelar sig i Skövde. Lättläst och småtrevlig,

Nattönskningen: Musikjournalisten Ingunn trånar och längtar efter kärlek. Men det där med att knyta an till någon har hon inte lika lätt för. Lättläst, smårolig och vemodig.

Åsen: Tjugoåriga Sofi arbetar med diverse på en bondgård. Längtar bort ibland men finner sig i tillvaron. Ibland kanske för mycket. Finstämd och lågmäld.

Frihet: Äntligen har jag läst klart Frihet och jag hade höga förväntningar. Den levde inte upp till dem men var läsvärd och tänkvärd kring relationer, Amerika, hur vill blir de vi är och behovet av frihet.

Kommentera

