Mitt läsår 2011

Jag har kontinuerligt redovisat en del av de böcker som jag läst under det gångna året här på bloggen. Jag kan konstatera att det inte innehåller några läsupplevelser som utmärker sig extra mycket men flera av de böcker som jag uppskattat mest är utgivna av bokförlaget Sekwa. Boken Ru gjorde till exempel starkt intryck på mig. För övrigt är jag mest nöjd över att jag läst en blandning av nya böcker, klassiker och från fler världsdelar än svenska och anglosaxiska. Nu återstår att se hur läsåret 2012 blir, jag har varken förhoppningar eller löften att infria – läsning för mig är mest njutning och lust i alla fall skönlitterär läsning🙂

Kommentera

