Liten läsrapport

Eftersom bloggen också är som mitt eget arkiv tycker jag att det är bra att dokumentera de böcker som jag läst och uppskattat lite extra i ett blogginlägg och kanske kan jag även ge någon av er tips precis som jag får boktips av er🙂

1. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Murakami var en riktig pärla till bok att läsa och det var intressant att höra hans tankar och känslor kring löpning vilket författaren himself ägnar sig regelbundet åt.

2. Janusstenen Den andra boken i serien om Ruth Galloway och Harry Nelson är en lättsam deckarhistoria som jag uppskattar för dess miljö och relationsskildringar.

3. Boken Bumerang börjar boken med att Antoine och hans syster Melanie besöker deras barndomssommarställe för att fira Melanies 40-årsdag och där börjar historien bakåt i tiden. Vad var det egentligen som hände i deras barndom, vilka gåtor finns i familjen och vilka är de egentligen? Ja, den här boken gav mersmak och det var givande att få läsa den.

4. Jag läste om Doktor glas och njöt av att återigen få läsa vissa meningar och stycken som brukar citeras men också att uppmärksamt fundera kring de etiska dilemman som bokens handling kretsar kring.

5. Anna och Mats bor inte här längre hade jag sett fram mot att få läsa eftersom jag uppskattade den första boken om Anna och Mats Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk. Tyvärr motsvarade bokens handling inte mina förväntningar men den var ändå värd att läsas.    

                                                                                                                                               På mitt nattduksbord ligger nu mest fackböcker om bibliotek, sociala medier och sociologi men jag ska också försöka läsa klart Frihet av J. Franzen.

Kommentera

