Det där med att vara teknisk okunnig…

Jag har nog alltid betraktat mig själv som rätt tekniskt okunnig. Jag har haft svårt att ta mig över trösklarna att lära mig hur man borrar i väggar, installerar datorer och lär sig tekniska prylar (och för all del alla prylar som kräver att man läser i instruktionsboken)

En sak har jag lärt mig man måste hålla på att greja med prylen för att det ska funka och det är bra att följa instruktionsboken MEN det viktigaste av allt jag är inte alls helt tekniskt okunnig. Det handlar om motivation, intresse och lite jävlar anamma (ursäkta svordomen). Naturligtvis har vissa lite lättare att lära sig och ta sig det här området (som allt annat)

Så, jag måste medge att den där känslan av fixarfärdigt glädjen som infinner sig när jag faktiskt grejar att göra vissa saker den är nog rätt så bra.

Till min dotter önskar jag att du ska blir mer rustad i livet inför att ta sig an saker och ting, läsa instruktionsböcker och inte betrakta dig själv som tekniskt okunnig för det mesta går (om än med liten hjälp)

Kommentera

