Mina favoriter bland kapitelböcker att läsa högt för 5-9 åringar.

Idag tänker jag på alla fantastiska högläsningsböcker som jag blivit bekant med genom åren, så här kommer en lista. Böckerna är inte skrivna i någon rangordning.

  1. Sandvargen av Åsa Lind
  2. Millans märkvärdiga mormor av A. Baker
  3. Böcker av Ulf Stark t.ex. Mirakelpojken
  4. Den vita stenen av Gunnel Linde
  5. Kalle och chokladfabriken av Roald Dahl
  6. Våffelhjärtat av Maria Parr
  7. Harry potter och de vises sten av J K Rowling
  8. Böckerna om Megakillen av Martin Olczak
  9. Edward Tulanes fantastiska resa av Kate DiCamillo
  10. Och sist men inte minst Ronja Rövardotter, Mio min mio och Bröderna Lejonhjärta…
Böckerna i listan har jag läst för mina barn och således inte provat att läsa för klasser.
Och så tänker jag på alla fantastiska bilderböcker och sagor t.ex. Tigerprinsen men det får bli ett annat inlägg med fler tips.

3 thoughts on “Mina favoriter bland kapitelböcker att läsa högt för 5-9 åringar.

  1. Ping: Mina favoriter bland kapitelböcker att läsa högt för 5-9 åringar. | Barn i Uppsala | Scoop.it

Kommentera

