Twitter = relationer

Gör inte som jag. Följ inte varenda en som du tycker är intressant. Var strategisk, tänk efter varför du twittrar och vad du vill få ut, det är nämligen svårt att sluta följa folk. I alla fall tycker jag det. Hur som helst så gjorde jag det idag. Jag blippade bort och rensade rejält på twitter. Jag var helt enkelt tvungen. Att följa cirka 1200 personer och att vara inne på twitter endast ett par gånger per dag och då en kort stund går helt enkelt inte ihop. Inte i arbetsvardag där twitter ersatt mycket annat av min omvärldsbevakning.

Under mina år på twitter har jag lärt mig otroligt mycket, jag har lyssnat, lärt och nätverkat. Jag är otroligt tacksam men har nu bestämt mig för att lagom många att följa är cirka 800 och det grundar jag på att när jag följde 800 så var det ett lagom flöde av tweets.

Hur som helst vill jag idag den 8 mars hylla alla twitterinnor. Ni betyder mycket för mig och extra roligt med er som jobbar med skola och bibliotek. Så @majepp, @anna_kaya, @peleandran @elinhirschfeldt, @kringlan @plingan71, @alma_taawo, @Hannabiblio, @itpedagogtove, @opedagogen, @EliAhl, @elinwernestad, @tinyfeist, @PiaBorrman @ulrikajonson @MalinOgland @Kollakallan,@kalexanderson, @envackerdag och sist men inte minst @bibliobuster STORT TACK för alla era tweets och för att ni tar utrymme på twitter med era erfarenheter, tankar och kunskaper.

7 thoughts on “Twitter = relationer

  1. Kul md din kommentar och här kommer ett långt svar. Det är många att följa å andra sidan gillar jag när det kommer tweets i ett aktivt flöde. Jag går nästan aldrig neråt i twitterflöden utan jag dimper ned ett par gånger per dag. Har blivit bra på att browsa och att veta vad som är intressant. Jag går på nyckelord och vet att vissa twittrar tilltalar mig lite mer. Har prövat att följa ett par hundra men tycker att twitter blir dynamiskt med kring 800 – 1000 personer att följa. Men jag tycker också att twitter ger en möjlighet att utforma och göra som man själv vill🙂

  2. Tack för omnämnandet Cecilia, jag tror att det kommer att bli en hel del Twittrande från mig framöver, jag har det som plan i alla fall. En lite kursändring, som jag laddar för!

Kommentera

