Mina bästa läsupplevelser 2010

Här är min tio i topplista över vuxenböcker som jag läst under det gångna året och som jag tagit till mig lite extra. Den är inte skriven i  prioritetsordning men först kommer det böcker som jag verkligen uppskattat och som gett intryck.

1. Att föda ett barn av Kristina Sandberg

2. Din nästas hus av Jette A Kaarsbøl

3. Presidentens hustru av Curtis Sittenfield

4. Revolutionary road av Richard Yates

5. Kafka på stranden av Haruki Murakami

6. Igelkottens elegans av Muriel Barbery

7. Karin Alfredsons deckare där Kvinnor på 10:e våningen är den första.

8. Karin Wahlbergs deckare som utspelar sig i Simrishamn. Matthandlare Olssons död tycker jag var riktigt bra med handling även i Turkiet.

9. Två välskrivna deckare är ”Askungar” och ”Tusenskönor” av Kristina Ohlsson

10. Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren. En roman om utsatthet, moderskap och alkoholism.

Kommentera

