Trött på sociala medier?

Är sociala medier en fluga?

Vad är egentligen sociala medier i ett större sammanhang?

Hur kan bibliotek och skola anamma sociala medier?

Ovanstående är frågor som jag nästan dagligen grubblar över och svaren blir att jag ser sociala medier i ett allt större sammanhang:

– Sociala medier är en del av den digitala delaktigheten.

-Sociala medier handlar om gränslös kommunikation och är en del vår tids sätt att omvärldsbevaka, nätverka kommunicera och informera med mera.

– Sociala medier är en del av nutidens lärande.

– Sociala medier är verktyg med många dimensioner, funktioner och aspekter.

Så på frågan om jag är trött på sociala medier blir svaret nej. Däremot lägger jag kanske inte längre ned samma energi på att få andra att se möjligheterna, nyttan och tjusningen med sociala medier. Om någon ber mig att visa, förklara och inspirera så gör jag det mer än gärna!

10 thoughts on “Trött på sociala medier?

  1. När vi slutar bry oss, och inte orkar längre vad händer då? Men jag håller med dig, det är inte alltid man orkar bära lasset.

    Men sociala medier är fantastiska, senaste wow-upplevelsen var Sven Ögren från http://loftadalens.blogspot.com/ som ringde mig och gav mig feedback på föreläsningen på Fokus2010. Han gav mig först lite feedback på mina förberedelser på bloggen och sedan slog han en signal som uppföljning efter att ha sett webbsändningen. Otroligt roligt!

    Sociala medier öppnar upp kanaler till människor som man annars aldrig skulle ha mött, och om man är mottaglig för det, berikar ens liv!

Kommentera

