Yes sir, i love twitter…

Idag läser jag två blogginlägg om twitter. Ett på bloggen Tysta tankar och det andra på Kristina Alexandersons blogg Kristina försöker förklara vad twitter är genom att ställa frågan på twitter om vad det är och hon får en mängd olika svar som hon reflekterar kring. Mats på Tysta tankar hyllar sedan Kristina som den generösa twittraren och jag instämmer.

Jag reflekterar ofta över twitters betydelse, svårigheten att förklara varför det är så stimulerande och intressant att twittra eftersom jag brottas med det dagligen inför kollegor, vänner och bekanta. I en kommentar på bloggen Tysta tankar ger Mats det här svaret ”det är något oemotståndligt vackert med själva delandet tycker jag!”

I en mening sammanfattar Mats essensen i att twittra, tack :)! Twitter är mångfacetterat, tack och lov för det.

Lyssna också på Johan Ronnestams föreläsning om kommunikationsrevolutionen på UR.

P.S Jag har nu skrivit 100 blogginlägg på den här bloggen. Känns bra att det 100:e inlägget handlar om twitter eftersom jag får så mycket input och inspiration via twitter.

2 thoughts on “Yes sir, i love twitter…

Kommentera

