2010 års bok- och biblioteksmässa ur mitt perspektiv

– Aha, så du har varit på bokmässan, har du köpt många signerade böcker?

– Nej, svarar jag, inte en enda.

– Vad har du gjort då?

– Jag har nätverkat, deltagit i två paneldebatter, varit i skolbiblioteksföreningarnas monter och försökt fånga tendenser.

– Oj, det låter som att mässan är mångfacetterad?

– Ja mycket, blir mitt svar.

Jag i paneldebatten om skollagen och skolbiblioteket som NSG anordnade. Bredvid mig sitter H. Ängmo, överdirektör på Skolverket och G. Herdenberg från KB.

Kommentera

