Hunger efter ord och berättelser

Sedan den dagen jag lärde mig läsa har jag slukat ord. Hungrat efter berättelser, läsupplevelser, ord och äventyr. Glupskt har jag kastat mig över böcker, lånat travar, läst, försjunkit i världar och rest i mitt inre och i stora världar. Ord, språk och berättelser har berikat mig.

Ju äldre jag blir desto mer kan jag stanna upp och njuta av orden, meningarna och vad de innebär. Läser inte längre lika hungrigt. Kastar mig inte över böcker. Är förnöjsam med mindre.

Betraktar min son, han vill alltid att vi ska läsa mer, läsa längre och gärna spännande och fantasifulla berättelser. Han är mycket bra på att hitta på egna berättelser. Bilden illustrerar en saga som han hittat på och målat. Jag är en stolt mor!

”Berättelsen handlar om två personer som tar sig in i en grotta för att ta skatter. De ser en annan person som är stor och ond. Då dödar han den ena och den andre gode som försöker vinna över den onda fortsätter kampen. Draken finns där och han vaktar skatten”

Kommentera

