Att förbereda en föreläsning

Sitter med förberedelserna inför min/vår presentation om skolbiblioteken på Ekerö och skolbibliotekens framtid på iflas förkonferens om skolbibliotek måndagen den 9 augusti.

Det är svårt, mycket svårt att förbereda något som ska vara relevant för åhörarna. Vad vill de ta del av och få inspiration om och hur göra det på bästa sätt frågar jag mig själv. För visst vill jag inspirera till att få andra att tänka nytt, ta del av skolutvecklingstankar, webb 2.0 och att omdefiniera skolbiblioteken. Att tala engelska, göra en bra powerpoint, vara lyhörd för deltagarna och att komma med något nytt känns dock inte som en helt lätt uppgift för mig.

Jag kan ju bara göra så gott jag kan. Inte mer än så. Och vara nöjd med den insatsen.

En sak vet jag. Det ska bli oerhört intressant, lärorikt och kul att få träffa en massa folk och höra alla andra som föreläser.

Så väl mött i Göteborg!

Måste bara klippa håret först sedan ska jag nog vara redo 🙂

2 thoughts on “Att förbereda en föreläsning

  1. Jag är helt övertygad om att du kommer göra en kanonpresentation, eftersom allt du skriver om är sånt som engagerar och inspirerar! Jag hoppas ni får en givande diskussion också, och att du hinner blogga lite om dina tankar och reflektioner efteråt. Jag kan ju tyvärr inte lyssna på dig på plats… 😦

    Lycka till!

Kommentera

