När musik berättar historier – om dagens allsång i backspegeln

Genom mitt liv så har musik inte varit så viktigt. Jag har inte heller haft som vana att lyssna på musik. När människor frågar vilken typ av musik som jag uppskattar kan jag inte riktigt svara. En sak vet jag och det är att jag berörs av musik som berättar historier, texter som har en mening för mig och som ger mig  större förståelse för livet. Därför så uppskattar jag kvällens allsång på skansen. Artisterna som uppträdde hade valt låtar som berörde mig t.ex. Tomas Di Leva, Oskar Linnros, Salem Al Fakir och inte minst allsången Vem kan segla förutan vind.

Berättelser i alla dess former, vad vore vi utan dem?

Kommentera

