Bloggvägskäl

Den senaste tiden har jag funderat över vad jag vill med den här bloggen och varför den egentligen finns till. Det finns många skäl. När jag startade hade jag ett behov av att få blogga om skolbibliotek och lärande mm. utifrån mina filosoferande perspektiv. Jag har skrivit en del inlägg kring detta som jag är hyfsat nöjd med. Samtidigt så känner jag att jag i höst skulle vilja blogga mer kring arbetsrelaterade frågor på en blogg som drivs av mig och mina kollegor och där vi berättar om skolbiblioteken på Ekerö. Vi ligger i startgroparna att starta en sådan blogg och lite policyfrågor etc. kvarstår att tänka kring.

För den här bloggen känner jag att jag vill skriva mer personliga tankar och reflexioner (men inte alltför privat) Jag har därför en stark känsla av att den här bloggen delvis byter lite inriktning framöver. Att bloggen är och förblir viktig känns ganska självklart. Den har blivit en viktig plats och givande att pyssla med. Framför allt är det min egen plats – mitt egna rum med plats för mina tankar och där era kommentarer välkomnas!

4 thoughts on “Bloggvägskäl

Kommentera

