Sommarstrategier

Läser i en tidning en liten intervju med Jan Scherman. Han berättar om sitt jobb som han uppskattar mycket och gillar. En fråga handlar om hur han kopplar av, han säger något i stil med:

”Jag försöker tränga ut tankarna på mitt jobb på olika sätt, jag läser, ser på TV och gör diverse annat”

Jag fäster mig vi hans användning av tränga ut och jag tänker att det är det som jag vill åstadkomma under sommaren. Jag älskar mitt jobb. Jag känner stor tacksamt över att få arbeta med barn i en lärande organisation. Att få stödja och utveckla skolbibliotek. Jag gillar att nätverka och att få intellektuell stimulans men under sommarledigheten så vill jag vara i en annan tankevärld. Böcker ger mig resor och upplevelser i andra världar. Fysiska resor, möten och upplevelser ger mig något annat än vardagen och ger perspektiv. Så jag skaffar mig strategier för semestern, kanske låter det pretentiöst, tråkigt och kanske onödigt när det handlar om att bara försöka vara i nuet…? Efter någan vecka brukar lugnet och lunken infinna sig och det ser jag framemot!

En skön sommar önskar jag alla med ingredienser som gör en bra sommar just för dig! Tack för det gångna läsåret och allt som ni delat med er av till mig!

4 thoughts on “Sommarstrategier

Kommentera

