Stopp, jag vill inte…..

– att gemene man ska tro att jag gillar heminredning, trädgårdsskötsel och design bara för att jag är kvinna.

– att de stereotypa bilderna av bibliotek/skolbibliotekarie etc. ska vara så cementerade och påtagliga i samtal med andra som inte vet så mycket om bibliotek/skolbibliotek.

– att Jante ska ha en så stark ställning och påverka oss/mig så mycket.

– att min dotter och son ska bemötas med vissa föreställningar på grund av deras kön.

Jag vill….

– att alla vi människor oavsett om vi är gammal eller ung, flicka eller pojke ska bli bemötta utifrån sig själva. Att individer ska få växa, blomstra, upptäcka, utforska och leva livet utifrån sig själva.

Varför är min dröm och vision så svår att uppnå?

2 thoughts on “Stopp, jag vill inte…..

  1. Släpp loss ilskan Cecilia, det är nyttigt!
    Men, var kommer den ifrån? Kan du inte berätta lite mer? Jättefin bild!
    /Hanna

  2. Så du känner min ilska…hmm. Den kommer från en massa års ihopsamlande här och där.

    Nu släpper jag lös tankar och funderingar. Ventilerar :))

Kommentera

